Veelgestelde vragen van klanten van Infomedics

Digitale rekening

Ja dit is mogelijk. Wij raden zelfs aan de digitale rekeningen van partners altijd naar de betreffende persoon te versturen. Het is hiervoor belangrijk dat u voor iedere partner apart het e-mailadres en mobiele telefoonnummer invult en meestuurt naar Infomedics. Op deze manier voorkomt u dat de partners elkaars rekening in de mail ontvangen. Benieuwd hoe u de software op de juiste manier instelt? Bekijk de handleiding.

In dit geval moet u in de software aangeven dat uw zorgconsument geen digitale rekening wil ontvangen. Het is belangrijk dat je het e-mailadres en mobiele telefoonnummer van uw zorgconsument niet meestuurt in uw declaratiebestand. Weten hoe dit precies werkt? Bekijk de handleiding.

Als uw zorgconsument de e-mail heeft gelezen maar de rekening nog niet heeft betaald, dan krijgt de zorgconsument ook een digitale herinnering. Heeft de zorgconsument de e-mail niet gelezen én de rekening niet betaald? Dan sturen wij een nieuwe papieren rekening. Op dat moment heeft de zorgconsument weer 30 dagen de tijd om de rekening te betalen.

Om uw zorgconsumenten een digitale rekening te kunnen sturen, hebben wij zowel het e-mailadres als mobiele telefoonnummer van uw zorgconsument nodig. Ontvangen wij beide van u? Dan sturen wij de rekening voortaan digitaal naar uw zorgconsument. Uw zorgconsument kan de rekening eenvoudig downloaden en direct betalen via iDeal. Meer informatie? Kijk op goedgeregeldvooriedereen.nl/digitalerekening

Vragen over: de overstap

Helaas hebben wij gecommuniceerd dat in het welkomstpakket een poster wordt meegestuurd. Dit is niet het geval, omdat wij u graag de mogelijkheid willen geven uw poster in het gewenste formaat te bestellen. Zo voorkomen we dat er communicatiemateriaal wordt geproduceerd en opgestuurd waar u geen gebruik van maakt. Binnenkort kunt u via deze website uw postermateriaal en andere materialen bijbestellen (zoals een extra flyerbakje of flyers).

Vragen over: de patiënt

Om uw zorgconsumenten een digitale rekening te kunnen sturen, hebben wij zowel het e-mailadres als mobiele telefoonnummer van uw zorgconsument nodig. Ontvangen wij beide van u? Dan sturen wij de rekening voortaan digitaal naar uw zorgconsument. Uw zorgconsument kan de rekening eenvoudig downloaden en direct betalen via iDeal. Meer informatie? Kijk op goedgeregeldvooriedereen.nl/digitalerekening

Vragen over: veranderingen binnen Infomedics

Helaas hebben wij gecommuniceerd dat in het welkomstpakket een poster wordt meegestuurd. Dit is niet het geval, omdat wij u graag de mogelijkheid willen geven uw poster in het gewenste formaat te bestellen. Zo voorkomen we dat er communicatiemateriaal wordt geproduceerd en opgestuurd waar u geen gebruik van maakt. Binnenkort kunt u via deze website uw postermateriaal en andere materialen bijbestellen (zoals een extra flyerbakje of flyers).

U bent halverwege mei per brief geïnformeerd over uw vaste aanspreekpunt binnen Infomedics. Is dit u even ontgaan? Neem dan contact op met de Servicedesk via [email protected] of bel met 088 – 65 55 987.

Jazeker! In de mondzorg zijn Famed en Infomedics samen inderdaad heel groot. Toch is dat nooit een reden om stil te blijven staan. De afgelopen weken hebben Famed en Infomedics al veel van elkaar geleerd. In de komende maanden voeren wij verbeteringen in onze gezamenlijke dienstverlening door. Ook daarna blijven wij continu zoeken naar verbeter mogelijkheden, de wereld staat immers nooit stil!

Voortaan krijgt uw zorgconsument de rekening in een roze envelop. Daarnaast is de rekening vernieuwd en zijn de voorwaarden makkelijker leesbaar. Op termijn vernieuwen wij ook infomedics.nl waar het nog makkelijker wordt voor zorgconsumenten om zaken zelf te regelen (bijvoorbeeld het aanvragen van uitstel van betaling of een betaalregeling).

 

Kreeg uw zorgconsument in het verleden de rekening van Famed? Dan ziet ook het inningstraject er iets anders uit. Op het moment dat uw zorgconsument niet op tijd betaalt, ontvangt hij natuurlijk een herinnering (net zoals u bij Famed gewend was). Anders dan bij Famed, ontvangt de consument ná deze herinnering geen tweede herinnering maar een aanmaning met gereduceerde incassokosten van €24,50. Wordt de rekening ook dan niet betaald? Dan dragen wij de rekening over aan het incassobureau inclusief de wettelijke incassokosten.

Nee, voorlopig verandert er niets aan uw tarieven. In uw nieuwe overeenkomst met Infomedics vindt u uw huidige Famed-tarieven terug in uw tariefbijlage. Wel is de benaming iets anders dan u gewend was.

 

Per 1 juli stappen wij over op de nieuwe huisstijl. Wij zorgen dat u in de week vóór 1 juli een nieuw pakket met folders ontvangt. Uw zorgconsumenten ontvangen na 1 juli automatisch de vernieuwde rekening in de roze envelop.