Uw overstap naar Infomedics

Dit jaar maakt u als klant van Famed de overstap naar InZicht, het portaal van Infomedics.

Uw overstap van Famed naar Infomedics

Stap eenvoudig over met het overstapplan

De overstap naar Infomedics en daarmee introductie van een nieuw merk richting uw zorgconsumenten is best ingrijpend. In onderstaand stappenplan leest u wat u precies moet doen om de introductie van Infomedics soepel te laten verlopen.

Uw overstap in zeven stappen:

  • Uw overstapdatum

  • Ondertekenen nieuwe overeenkomst met Infomedics

  • Voorbereiden van de overstap door u

  • Uw opzegging bij Famed

  • Aanmaken account Infomedics InZicht

  • De laatste voorbereidingen voor de overstap

  • Declareren via uw nieuwe portaal!

1 - Uw overstapdatum
  • U hoort per e-mail vanaf welke datum u kunt overstappen op het portaal Infomedics InZicht.
  • Laat het ons weten als u alleen een privébankrekening heeft bij Knab, Bunq of Van Lanschot.
  • Wilt u de communicatie op een ander e-mailadres ontvangen? Laat het ons weten.
  • U ontvangt een e-mail met een link naar uw nieuwe overeenkomst én een overzicht van de belangrijkste verschillen met uw huidige overeenkomst.
  • Controleer de overeenkomst, uw e-mailadres en de e-mailadressen van uw eventuele mede-praktijkeigenaren en declaranten.
  • Onderteken uw overeenkomst digitaal via Ondertekenen.nl.
  • Wij controleren uw digitale handtekening, zetten onze eigen digitale handtekening en geven u een seintje als u de getekende overeenkomsten kunt downloaden (en natuurlijk opslaan).
  • Informeren van uw team op de overstap.
  • Inlezen in de werkwijze van Infomedics (bekijk de handleidingen).
  • Voorbereiden van het aanpassen van uw communicatie richting patiënten.
  • Inventariseren van de aanpassingen in uw software (bekijk de handleiding).
  • E-mailadressen van uw Famed accounts invullen op Mijn Famed.
  • Informeer de zorgkantoren als u Wlz gaat declareren via Infomedics.
  • U ontvangt een e-mail met informatie over de afhandeling van uw contract bij Famed.
  • U ontvangt een e-mail met de activatielink zodat u zelf een wachtwoord kunt aanmaken.
  • Instellen twee-factorauthenticatie voor veilig inloggen.
  • Lever uw laatste declaraties aan bij Famed (let op: hou geen declaraties achter, anders worden uw patiënten verrast met een rekening van Infomedics i.p.v. Famed).
  • Werk uw actielijst bij in Mijn Famed.
  • Pas de instellingen van uw software aan (let op: het is belangrijk dat u instelt dat u ook het BSN aanlevert bij Infomedics. Bekijk de handleiding om te zien hoe dit werkt.).
  • Vervang uw (digitale) informatie voor patiënten: websiteteksten en logo, wachtkamerschermen, poster, flyers en voorbeeldrekeningen.
  • Verstuur een e-mail naar uw patiënten.
  • U ontvangt een e-mail op het moment dat u daadwerkelijk via Infomedics Inzicht kunt declareren.

Download materialen

Op onze downloadpagina vindt u alle informatie en middelen die u nodig heeft voor een soepele introductie van het vernieuwde Infomedics in uw praktijk!

 

Naar alle downloads